SHAKTI - YOGA
 

Yogavormen

Vinyasa yoga

Ik ben na mijn opleiding gestart met het verzorgen van Vinyasa lessen. Dit is een dynamische vorm van yoga. Verschillende houdingen wisselen elkaar vloeiend af op het ritme van de adem. De voortdurende focus op adem en beweging zorgt ervoor dat gedachten minder afdwalen naar situaties die al geweest zijn of nog moeten komen, waardoor je geest in het huidige moment raakt. Vinyasa yoga is gericht op het ontwikkelen van kracht en flexibiliteit in het lichaam en het tot rust brengen van de geest.  

Yin yoga

Na mijzelf uitgeleefd te hebben in de Vinyasa yoga ontstond er ruimte en belangstelling voor de Yin. Yin yoga is een rustige vorm van yoga. Met yin lig je langer in een houding - ongeveer 3-5 minuten. De houdingen werken dieper in op je bindweefsel en gewrichten. Bij klachten als reuma, artrose, fibromyalgie is yin yoga zeer geschikt. ' Knopen' in meridianen lossen op zodat je energie weer de ruimte krijgt om te stromen. Yin yoga is heerlijk als je lichaam en/of  geest vermoeid is. Je komt een uurtje helemaal tot jezelf om je weer op te laden voor de waan van de dag. 

Hatha yoga

Bij Hatha yoga worden de meest klassieke yoga houdingen aangeboden op een rustig tempo. Je blijft een aantal tellen in iedere pose en krijgt tijd om na te voelen. Een yogavorm met een lage instapdrempel. De focus ligt ook hier op souplesse en kracht. Je hoeft niet lenig te zijn, dat wordt je naarmate je vaker komt vanzelf. 


Welke vorm van yoga je ook kiest, ik beloof je dat je er blij van wordt. Je bent even los bent van de dagelijkse bezigheden wat ontspanning op levert. En vanuit ontspanning kan je de wereld weer met kalmte en compassie betreden. Zo draag je je steentje bij aan je eigen welzijn en een betere wereld.